۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

بیوگرافی شماعی زاده و عکس






حسن شماعي زاده يكي از مطرح‌ترين و جريان سازترين خوانندگان و آهنگسازان 30 سال اخير مى‌باشد كه در طي اين دوران همواره موسيقي پاپ به نوعي تحت تاثير وي قرار داشته است. او متولد اصفهان بوده و در 16 سالگي به تهران آمد.در سال 1345 وارد راديو شده و در اركسترهاي جاز،پاپ و جوانان شروع به كار كرد و همزمان با چندين اركستر اسپانيايي همكاري نمود و در كلاب‌هاي شبانه تهران نيز به نوازندگي پرداخت.

او آهنگسازي را از سال 1351 آغاز كرد و پس از آن از سال 1352 شروع به خوانندگي نمود. تسلط و تكنيك بالاي حسن شماعى‌زاده در خوانندگي و هوش و نبوغ ذاتي وي در شناخت سلائق مخاطب باعث شد كه او به سرعت مورد توجه مردم و اساتيد موسيقي قرار گرفته و به خواننده تراز اول تبديل گردد، بصورتي كه در يك نظر سنجي كه از 50000 نفر از مردم و كارشناسان، توسط مجله زن‌روز صورت گرفت، به عنوان بهترين خواننده سال برگزيده مى‌شود.در زيرتصوير مجله زن روز آمده است.

وي به مخالفت پرداختند و حتي در مقطعي هزينه‌هاي بسياري را در مطبوعات صرف اين مسأله نمودند، زيرا از طرفي كمپانى‌ها نگران درآمدهايشان بودند و از سوي ديگر خوانندگان يك رقيب جدي را در مقابل خود مى‌ديدند كه با قدرت و تسلط بالا، پا به ميدان گذاشته بود. اما به دليل حمايت و پشتيباني مردم اين حملات و دشمني ها نتوانست كوچكترين مانعي در برابر موفقيت روز‌افزون وي ايجاد كند و همين علاقه‌ وافر مردم به صداي حسن شماعى‌زاده باعث ماندگاري وي در عرصه‌ي خوانندگي در طي 30 سال گذشته گرديد و او همواره يكي از پولسازترين و جريان‌سازترين خوانندگان سالهاي اخير بوده و هست.

حسن شماعي زاده به چندين ساز آشنايي كامل دارد و در استانداردهاي بين‌المللي يك نوازنده سطح بالا به حساب مى‌آ‌يد. او خواننده‌ي توانا و با تكنيك است كه به نظر بسياري از اساتيد موسيقي، يكي از مسلط‌ترين خوانندگان ايراني مى‌باشد.

او در كنار خوانندگي، آهنگسازي مؤلف و صاحب سبك است كه تعداد بسياري از آهنگهي ماندگار 30 سال گذشته كه توسط خوانندگان بزرگي همچون گوگوش، داريوش، ابي، معين، هايده، ويگن و .... اجرا گرديده، ساخته و پرداخته وي بوده و موسيقي پاپ ايران بخش بزرگي از اعتبار خود را مديون ساخته‌هاي درخشان او مى‌باشد .

حسن شماعي زاده در طول ساليان دراز، حدود سي آلبوم را به بازار عرضه كرده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر