۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

بیوگرافی بیژن مرتضوی و عکس






بیژن بچه شماله . نواختن ویولون رو از سه سالگی در تهران شروع کرد .بیژن توسط پنج نفر از مشهورترین و خوشنامترین ویولونیست ها آموزش دید.توسط این اساتید تکنیک های خاصی مانند بداهه نوازی رو یاد گرفته . در هفت سالگی شروع کرد به تمرین پیانو ،گیتار،پرکاشن و سازهای زهی سنتی مانند عود ،تار و سنتور.

در یازده سالگی جایزه ی اول مسابقه ی ملی موسیقی رو در میان تمام رده های سنی بدست آورد . در چهارده سالگی یک ارکستر سی و دو نفره در "اردوی رامسر " آهنگها و تنظیم های اونو اجرا کردند . بعد از اتمام دوره ی دبیرستان به بریتانیا رفت . اونجا اون تحصیلات خودشو در زمینه مورد علاقه اش یعنی مهندسی راه و ساختمان ادامه می داد و همزمان به تمرین ویولون می پرداخت . سال 1979 بیژن به آمریکا رفت .تحصیلات موسیقی خود شو در دانشگاه ایالت تگزاس ادامه داد. در سال 1985 به کا لیفرنیا مهاجرت کرد. اولین آلبومشو 1990 روانه بازار کرد که فروش بسیار خوبی داشت .

چیزی که بیژن دو از سایر آهنگسازان متمایز می کنه ، اینه که بیژن تمام سازهای به کار رفته در تنظیمات خود شو شخصآ می نوازه.

در سال 1990 بیژن به عنوان اولین ایرانی که توسط کمپانی های ندرلندر پروداکشن ،جیپ ایگل ،نیودوج و کرایسلر حمایت شد ،باعث افتخار شد .

درسوم جولای 1994بعد از سی و چهار سال نوازندگی ویولون ،بیژن اولین نوازنده ایرانی بود که در گریک تئاتر(greek theatre) به نمایش استعدادهای خودش پرداخت.

یکی از قطعه هایی که بیژن در طول کنسرت اجرا کرد «حماسه » نام داشت که بیژن در سن یازده سالگی این قطعه را نوشته بود . بیژن روی صحنه با تماشاگران رویای دوران کودکی خودشو تقسیم کرد . رویای نواختن این قطعه خاص ،یعنی «حماسه » ،اون هم در یک سطح بالا .بیژن موسیقی ملی خودشو به همه ی مردم دنیا تقدیم کرد .

....رویای اون به حقیقت پیوست .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر