۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

بیوگرافی ابراهیم حامدی و عکس






ابراهیم حامدی ، معروف به "ابی" در سال هزار و سیصد و بیست و هشت هجری شمسی، روز بیست ونهم خرداد ماه ، در بیمارستانی واقع در میدان فوزیه ی تهران دیده به جهان گشود.

علاقه ی فراوان و استعداد شگرف او به خواندن موجبات تشکیل گروهی دوستانه ((sun boys را فراهم کرد تا با عهده دار شدن خوانندگی گروه ، آغازی بر آینده ی روشن خود باشد. پس از چندی با خواندن در باشگاهها و کاخ جوانان موقعیت بهتری برای او فراهم شد تا اینکه سرانجام توانست اولین آهنگ (عطش) مستقل خویش را برای فیلمی به نام "عطش" اجرا کند؛ این اثر از ساخته های "حسین واثقی" بود. او با اجرای زیبا و بیادماندنی ترانه عطش،خود را به جامعه ی هنری ایران معرفی نمود.

ابراهیم حامدی ، معروف به "ابی" در سال هزار و سیصد و بیست و هشت هجری شمسی، روز بیست ونهم خرداد ماه ، در بیمارستانی واقع در میدان فوزیه ی تهران دیده به جهان گشود.

علاقه ی فراوان و استعداد شگرف او به خواندن موجبات تشکیل گروهی دوستانه ((sun boys را فراهم کرد تا با عهده دار شدن خوانندگی گروه ، آغازی بر آینده ی روشن خود باشد. پس از چندی با خواندن در باشگاهها و کاخ جوانان موقعیت بهتری برای او فراهم شد تا اینکه سرانجام توانست اولین آهنگ (عطش) مستقل خویش را برای فیلمی به نام "عطش" اجرا کند؛ این اثر از ساخته های "حسین واثقی" بود. او با اجرای زیبا و بیادماندنی ترانه عطش،خود را به جامعه ی هنری ایران معرفی نمود

او به اين ترتيب پا به عرصه ي ترانه گذاشت و آغازگر سبکي تازه در ترانه و موسیقی نوين ايران شد. ابی با اتکا بر صداي توانمند و بي نظيرش از همان روزهاي اول و آثار نخستينش نشان داد که حرفهاي بسياري براي گفتن دارد و مي تواند تأثير به سزايي در شکلگيري ترانه نوين ايران که آن روزها چند سالي بيشتر از عمرش نمي گذشت داشته باشد.

آهنگ "چرا" با ترانه سرایی "مسعود هوشمند" و آهنگسازی "حسین واثقی" و اجرای تکنیکی وشیوه ای زیبا و مضمونی اعتراضی، دومین اثر ماندگار ابی بود.

بعد از اجراهای موفق "عطش" و "چرا" آهنگ سوم خود را نیز خواند. آهنگی که به عقیده ی ابی پس از پخش در برنامه ی تلویزیونی "میخک نقره ای" با اجرای مرحوم "فریدون فرخزاد"، معروفیتی بیش از پیش به او بخشید.اثری به نام "شب" با ترانه ای از "اردلان سرفراز" و آهنگ "منصور ایران نژاد". ترانه ای قوی و ملودی دلنشین در کنار اجرای بسیار هوشمندانه و عالی ابی، تحسین همگان را برانگیخت.

شبی که ابی در حال اجرای آثار خود در "هتل شرایتون" بود، شهرام شب پره و زنده یاد فرهاد مهراد نیز جهت اجرای برنامه خود به "هتل شرایتون" آمده بودند. صدای پر طنین ابی توجه ی آن دو را به خود جلب کرد و این حسن اتفاق زمینه ی آشنایی او را با شهرام و شهبال شب پره و فرهاد مهراد فراهم نمود؛

بنابر این او مدتی با گروه Black cats در کنار فرهاد، شبهای بسیاری را در کاباره ی "کوچینی" به روی صحنه رفت و تجارب زیادی را کسب کرد.ابی بعد از مدت 2 سال همکاری در Black cats کار خود را به تنهایی و مستقل ادامه داد.

از این رو حادثه ی تاریخ سازی در موسیقی ایران در شرف روی دادن بود.جوانی خوش خلق به استعداد ذاتی خود پی برده بود.

نگاه عمیقی که منشاء دیدگاه او به اجتماع ، به ترانه و ملودی بود،همه و همه باعث شد که ابی به یاری سحر صدای منحصربه فردش پیشرفتهای روز افزونی را درحرفه اش شاهد باشد.او متعهدانه زندگی می کرد و ترانه های بسیاری را قبل از انقلاب در کشورش اجرا نمود.در هر گرده همایی یا مراسم،با اجراهای زنده و صدای مخملین و رسا و تحریر و تکنیک منحصر به فرد حتی توجه ی دیگر همکاران خواننده را به خود جلب می نمود.طولی نکشید که شهرت فراوانی یافت. خواندن ترانه های ماندگار بر روی بسیاری از فیلمها باعث شده تا شنیدن هر یک از این آثار برای شنونده یاد آور سکانسهای مطرح برخی فیلم ها و هنرنمایی های بازیگران باشد.از جمله فيلمهايي که "ابي" براي آنها ترانه خواند مي توان به فيلمهاي : عطش ، هياهو ، تپش ، کندو ، ذبيح ، قاصدک ، بت شکن ، گل هاي کاغذي ، شب زخمي ، خاکستري ، باغ بلور ، تهمت ، بر فراز آسمانها و بوي گندم اشاره نمود.او همچنین با بازی در فیلم "بوی گندم" ساخته ی محمد دلجو و امیر مجاهد توانست در کنار همکار خود شهرام شب پره و هنرمندانی چون "عنایت بخشی،فرزان دلجو و آیلین ویگن به ایفای نقش بپردازد و خود را در زمینه ی بازیگری نیز بیازماید.آوازه ی او به کشورهای همسایه و حتی آمریکا نیز رسید و بدین سان فستیوال آواز ترکیه از او به طور رسمی دعوت بعمل آورد و ابی با درخشش و پیروزی در آن فستیوال،بیش از پیش نبوغ خود را به اثبات رسانید و بعد از کسب موفقیت فستیوال آواز ترکیه جهت اجرای چند کنسرت به آمریکا سفر کرد.اما به دلیل اتفاقاتی که در آن دوران رخ داد، حین برگزاری کنسرتهای ابی در خارج از کشور،انقلاب شکل گرفت و او مجبور شد برای ادامه ی کار حرفه ای خویش در آمریکا بماند و به کشورش بازنگردد.

ترانه هایی را که قبل از انقلاب در ایران اجرا کرده بود، در سالهای پس از انقلاب در قالب چهار آلبوم که به ترتیب "تپش" ، "نازی ناز کن" ، "شب زده" و "کوه یخ" نام داشتند ؛ منتشر کرد.

او دیگر از وطنش جدا مانده بود و می بایست در جامعه ی با فرهنگ و آداب متفاوت و بدون پشتیبانی،زندگی کند و هم خوانندگی خود را ادامه بدهد.در طی سالهای پس از انقلاب نه تنها ذره ای از دیدگاه عمیق ابی به اجتماع کم نشد،بلکه او خود را بسیار متعهدتر از دیروز می پنداشت.گویی فضای غمبار غربت روح او را حساس تر از هر زمان کرده بود و آشفته بازار رو به زوال و غیر مسئول "لوس آنجلس" ، پذیرفتن مسئولیتی بسیار سنگین را بر او واجب کرده بود.

او با سختی فراوان به کار درست و مردمی می اندیشید و همکاری با ترانه سرایان و آهنگسازان متعهد و مطرح، ابی را در این امر به خوبی یاری می کرد. همواره آثار ملی- حماسی- معترض خود را در کنار جاودانه های عاشقانه اش اجرا می نمود و حساسیت بالای خود را نسبت به هموطنان و کشورش بارها به رخ همگان کشید.آثاری چون: چرا ، شب ، پاينده باد ايران ، روستايی ، هم غصه ، پير ، خليج فارس ، زبانم را نمی فهمی ، گل سرخ ، خانه سرخ ، خورشيد بي حجاب ، نون و پنير و سبزي ، اتل متل ، بگو ای یار ، بنویس ، خواب ، معلم بد ، طلوع کن ، هلا ، درخت ، سياه پوشها، پروانه ای در مشت، بانوی خاوری ، بگو آره بگو نه و چندين و چند ترانه ديگر از اين دست؛همه ی این جاودانه ترانه ها دلیل محکمی بر عشق خالص ابی به مردم و دغدغه هایشان می باشد.

آهنگ حماسی و ملی "خلیج فارس" از شگفت انگیز ترین آثار موسیقی و ترانه ایران بود که با تلفیق احساس ناب و ارزشمند ابی، با تکیه بر صدای پر صلابتش ذره ذره ی خاک ایران را ترانه باران کرد و عواطف انسانی را به بلندای عمق بشری می رساند و عشقی صدچندان و روحی تپنده را به قلب تمامی ایرانیان می بخشاید.

همصدایی با مردم داخل کشور،درک درد و رنج هموطنان آواره، تعهد در خوانندگی و بنیان گذاری سبک نوین آواز؛همگی باعث شد ناب ترین آثار هنرمند مردمی را طی چندین سال در قالب سیزده آلبوم به ترتیب: با تو ، غريبه ، خليج ، ستاره دنباله دار ، معلم بد ، اتل متل ، ستاره هاي سربي ، عطر تو ، پير ،!!!!(تاج ترانه)!!!!، طلوع کن ، شب نيلوفری ، حسرت پرواز ؛ شاهد باشیم.

ابراهیم حامدی در اجرای کنسرت نیز به موفقیتهای بزرگی دست یافته است و به راستی او را می توان پر افتخار ترین خواننده در اجرای کنسرت دانست.

دغدغه ی همیشگی او باعث شد درهای بزرگترین و مطرح ترین سالنهای دنیا برای اولین بار به روی ایرانیان باز بشود.بدعتی که ایجاد کرد و کنسرتها را از مراسم کوچک شب نشینی به سالنهای لوکس و بزرگ کشاند. توانایی بالا و استثنایی ابی در اجراهای زنده منجربه این شد تا تمامی ایرانیان در سراسر دنیا در سالنهای نامی و پرجمعیت،گرداگرد او جمع بشنود تا برایشان از ناب ترین آثار ماندگار خود و ترانه نوین ایران بخواند.

از جمله این سالنهای مشهور که ابی در آنها برنامه اجرا کرده است،می توان به سالنهای ذیل اشاره کرد:

گریت وسترن فروم (لوس آنجلس) ، يونيورسال آمفي تياتر (لوس آنجلس) ، شراين آدوتوريوم (محل برگزاري مراسم اسکار) ، گريک تياتر (لوس آنجلس) ، کندي سنتر (واشنگتن) ، اپراي سيدني (همراه با ارکستر سمفوني سيدني ) ، سالن سلطنتي نوبل (استکهلم ) ، کويين آمفي تياتر (ونکوور) ، گلوين (سالن بين المللي سويد ) ، فيلارمونيک برلن (برلين) ، گلف دبي (سالن بين المللي دبي) ، اويشن کلاب (سالن بين المللي دبي ) ، کنسرت هاوس (يوتبوري) ،کنسرت اُبرهازن (سالن بین المللی آرنا کلن) و ...

کنسرتهای او همواره سرشار از عاشقان صدایش بوده که همصدا با هم عاشقانه ترین و معترضانه ترین آثارش را فریاد می زنند.

لینک دانلود صحبت های گزارش گر آلمانی در مورد ابی عزیز و برنامه اش در آخن

توانایی بالای ابی در اجرای کنسرت باعث جلب توجه ی کنسرت گذاران مطرح دنیا شد،طوری که او توانست برای اولین بار با ارکستر سمفونی سیدنی به اجرای کنسرتی با شکوه بپردازد و همچنین با ارکستر سمفونی نود نفره ی آخن به دعوت رسمی سازمان اپرای آخن،به اجرای باشکوه و افتخار آمیز دیگری بپردازد

ابی نه تنها در کشور امارات در دبی کنسرتهایی مملو از جمعیت را اجرا کرده بلکه در سایر کشورهای آسیایی نیز کنسرتهای با شکوهی دیگری را اجرا نموده است. مانند کشورهای: ترکیه ، بحرین ، مالزی.

ابراهیم حامدی بارها این نکته را متذکر شده است که ترانه سرایان و آهنگسازان هم فکر او،در موفقیت چشم گیرش نقش زیادی داشته اند.ترانه سرایانی که آه و ناله مردم را ترانه کرده،رنج زمان را شعر کرده و عشق را با لغات زیبایشان معنی می کنند.آهنگسازان متعهدی که خود رنج کشیده بودند و ملودی آنها، ملودی زندگیست؛اینان هرگز به فکر منفعت خود در بازار سیاه ترانه و موسیقی لوس آنجلسی نبوده و نیستند و تنها به تعالی ترانه و موسیقی نوین ایران می اندیشند.و به راستی باورهای ترانه و موسیقی نوین ایران همان باور مردم است،همان رنج مردم است،همان حرف مردم است ...

بله همان گونه که ابی بارها اشاره کرده، نقش و همکاری این بزرگان هرگز قابل انکار نیست.ترانه سراياني چون : ايرج جنتي عطايي ، اردلان سرفراز ، شهيار قنبري ، ليلا کسري(هديه) ، منصور تهراني ، زويا زاکاريان ، هما مير افشار و ... آهنگسازاني چون زنده ياد واروژان ، زنده یاد بابک بيات ، فريد زلاند ، سياوش قميشي ، محمد شمس ، اسفنديار منفرد زاده و دیگر نازنینانی که یاری آنها همیشه همراه با ابی بوده است.

ابراهیم حامدی (ابی) نه تنها آوازخوانی مردمی و مشهور است بلکه او اینک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و این موقعیت هرگز فراهم نخواهد شد مگر با دارا بودن شخصیت والای فردی در کنار استعداد ناب هنری یک هنرمند. و این ویژگی در وجود ابی به کمال واقعی خود رسیده است.زندگی متعهدانه ی او از قبل از انقلاب تا امروز ذره ای انحراف به خود ندیده و در طی سی و پنج سال سابقه ی موفق هنری خویش،همصدایی با مردم کشورش را فراموش نکرده است.همواره مردم را هوشمند و عمیق می پندارد و همین دیدگاه او را قادر ساخته تا برای سلائق و گوش مردم احترام زیادی قائل باشد.راز ماندگاری و جاوندانگی آثار او در گرو همین اصل مهم است که متأسفانه امروزه روز به محاق فراموشی سپرده شده است.در طول این سی و پنج سال شاهد بوده ایم که هر آلبوم او از آلبوم قبلی پربارتر و زیباتر است و این خود دلیلی بر افزایش بار مسؤلیت ایشان بوده واینکه هرگز مخاطب خود را فاقد قوه ی تشخیص و تفکر فرض نمی کند. هرگز خود را از مردم جدا نمی داند و افتخارش بعد از سالها تلاش در عرصه ی موسیقی در غربت مردمی بودنش است و نه چیز دیگر.

شخصیت صمیمی این مرد و گفتار صادقانه ی او باعث شده حتی آثارش در گوشت و پوست مردم جای بگیرد.ارتباط تنگا تنگ با انبوه عاشقان صدایش و بویژه جوانها، او را به هنرمندی محبوب و دوست داشتنیم بدل کرده است. محبویت او نزد هموطنانش در ايران به حدي است که نام "ابي" بر ديوارهاي دورافتاده ترين روستاهاي ايران نيز نقش بسته و آیا در بحث موفقیت هنری اوجی بالاتر از این برای هنرمند قابل تصور است .

امید داریم آرزوی دیرینه ی او و طرفدارانش به حقیقت بپیوندد و روزی این هنرمند نامی را میان انبوه بی شمار دوستدارنش در کشورمان، ایران ببینیم.

او به اين ترتيب پا به عرصه ي ترانه گذاشت و آغازگر سبکي تازه در ترانه و موسیقی نوين ايران شد. ابی با اتکا بر صداي توانمند و بي نظيرش از همان روزهاي اول و آثار نخستينش نشان داد که حرفهاي بسياري براي گفتن دارد و مي تواند تأثير به سزايي در شکلگيري ترانه نوين ايران که آن روزها چند سالي بيشتر از عمرش نمي گذشت داشته باشد.

آهنگ "چرا" با ترانه سرایی "مسعود هوشمند" و آهنگسازی "حسین واثقی" و اجرای تکنیکی وشیوه ای زیبا و مضمونی اعتراضی، دومین اثر ماندگار ابی بود.

بعد از اجراهای موفق "عطش" و "چرا" آهنگ سوم خود را نیز خواند. آهنگی که به عقیده ی ابی پس از پخش در برنامه ی تلویزیونی "میخک نقره ای" با اجرای مرحوم "فریدون فرخزاد"، معروفیتی بیش از پیش به او بخشید.اثری به نام "شب" با ترانه ای از "اردلان سرفراز" و آهنگ "منصور ایران نژاد". ترانه ای قوی و ملودی دلنشین در کنار اجرای بسیار هوشمندانه و عالی ابی، تحسین همگان را برانگیخت.

شبی که ابی در حال اجرای آثار خود در "هتل شرایتون" بود، شهرام شب پره و زنده یاد فرهاد مهراد نیز جهت اجرای برنامه خود به "هتل شرایتون" آمده بودند. صدای پر طنین ابی توجه ی آن دو را به خود جلب کرد و این حسن اتفاق زمینه ی آشنایی او را با شهرام و شهبال شب پره و فرهاد مهراد فراهم نمود؛

بنابر این او مدتی با گروه Black cats در کنار فرهاد، شبهای بسیاری را در کاباره ی "کوچینی" به روی صحنه رفت و تجارب زیادی را کسب کرد.ابی بعد از مدت 2 سال همکاری در Black cats کار خود را به تنهایی و مستقل ادامه داد.

از این رو حادثه ی تاریخ سازی در موسیقی ایران در شرف روی دادن بود.جوانی خوش خلق به استعداد ذاتی خود پی برده بود.

نگاه عمیقی که منشاء دیدگاه او به اجتماع ، به ترانه و ملودی بود،همه و همه باعث شد که ابی به یاری سحر صدای منحصربه فردش پیشرفتهای روز افزونی را درحرفه اش شاهد باشد.او متعهدانه زندگی می کرد و ترانه های بسیاری را قبل از انقلاب در کشورش اجرا نمود.در هر گرده همایی یا مراسم،با اجراهای زنده و صدای مخملین و رسا و تحریر و تکنیک منحصر به فرد حتی توجه ی دیگر همکاران خواننده را به خود جلب می نمود.طولی نکشید که شهرت فراوانی یافت. خواندن ترانه های ماندگار بر روی بسیاری از فیلمها باعث شده تا شنیدن هر یک از این آثار برای شنونده یاد آور سکانسهای مطرح برخی فیلم ها و هنرنمایی های بازیگران باشد.از جمله فيلمهايي که "ابي" براي آنها ترانه خواند مي توان به فيلمهاي : عطش ، هياهو ، تپش ، کندو ، ذبيح ، قاصدک ، بت شکن ، گل هاي کاغذي ، شب زخمي ، خاکستري ، باغ بلور ، تهمت ، بر فراز آسمانها و بوي گندم اشاره نمود.او همچنین با بازی در فیلم "بوی گندم" ساخته ی محمد دلجو و امیر مجاهد توانست در کنار همکار خود شهرام شب پره و هنرمندانی چون "عنایت بخشی،فرزان دلجو و آیلین ویگن به ایفای نقش بپردازد و خود را در زمینه ی بازیگری نیز بیازماید.آوازه ی او به کشورهای همسایه و حتی آمریکا نیز رسید و بدین سان فستیوال آواز ترکیه از او به طور رسمی دعوت بعمل آورد و ابی با درخشش و پیروزی در آن فستیوال،بیش از پیش نبوغ خود را به اثبات رسانید و بعد از کسب موفقیت فستیوال آواز ترکیه جهت اجرای چند کنسرت به آمریکا سفر کرد.اما به دلیل اتفاقاتی که در آن دوران رخ داد، حین برگزاری کنسرتهای ابی در خارج از کشور،انقلاب شکل گرفت و او مجبور شد برای ادامه ی کار حرفه ای خویش در آمریکا بماند و به کشورش بازنگردد.

ترانه هایی را که قبل از انقلاب در ایران اجرا کرده بود، در سالهای پس از انقلاب در قالب چهار آلبوم که به ترتیب "تپش" ، "نازی ناز کن" ، "شب زده" و "کوه یخ" نام داشتند ؛ منتشر کرد.

او دیگر از وطنش جدا مانده بود و می بایست در جامعه ی با فرهنگ و آداب متفاوت و بدون پشتیبانی،زندگی کند و هم خوانندگی خود را ادامه بدهد.در طی سالهای پس از انقلاب نه تنها ذره ای از دیدگاه عمیق ابی به اجتماع کم نشد،بلکه او خود را بسیار متعهدتر از دیروز می پنداشت.گویی فضای غمبار غربت روح او را حساس تر از هر زمان کرده بود و آشفته بازار رو به زوال و غیر مسئول "لوس آنجلس" ، پذیرفتن مسئولیتی بسیار سنگین را بر او واجب کرده بود.

او با سختی فراوان به کار درست و مردمی می اندیشید و همکاری با ترانه سرایان و آهنگسازان متعهد و مطرح، ابی را در این امر به خوبی یاری می کرد. همواره آثار ملی- حماسی- معترض خود را در کنار جاودانه های عاشقانه اش اجرا می نمود و حساسیت بالای خود را نسبت به هموطنان و کشورش بارها به رخ همگان کشید.آثاری چون: چرا ، شب ، پاينده باد ايران ، روستايی ، هم غصه ، پير ، خليج فارس ، زبانم را نمی فهمی ، گل سرخ ، خانه سرخ ، خورشيد بي حجاب ، نون و پنير و سبزي ، اتل متل ، بگو ای یار ، بنویس ، خواب ، معلم بد ، طلوع کن ، هلا ، درخت ، سياه پوشها، پروانه ای در مشت، بانوی خاوری ، بگو آره بگو نه و چندين و چند ترانه ديگر از اين دست؛همه ی این جاودانه ترانه ها دلیل محکمی بر عشق خالص ابی به مردم و دغدغه هایشان می باشد.

آهنگ حماسی و ملی "خلیج فارس" از شگفت انگیز ترین آثار موسیقی و ترانه ایران بود که با تلفیق احساس ناب و ارزشمند ابی، با تکیه بر صدای پر صلابتش ذره ذره ی خاک ایران را ترانه باران کرد و عواطف انسانی را به بلندای عمق بشری می رساند و عشقی صدچندان و روحی تپنده را به قلب تمامی ایرانیان می بخشاید.

همصدایی با مردم داخل کشور،درک درد و رنج هموطنان آواره، تعهد در خوانندگی و بنیان گذاری سبک نوین آواز؛همگی باعث شد ناب ترین آثار هنرمند مردمی را طی چندین سال در قالب سیزده آلبوم به ترتیب: با تو ، غريبه ، خليج ، ستاره دنباله دار ، معلم بد ، اتل متل ، ستاره هاي سربي ، عطر تو ، پير ،!!!!(تاج ترانه)!!!!، طلوع کن ، شب نيلوفری ، حسرت پرواز ؛ شاهد باشیم.

ابراهیم حامدی در اجرای کنسرت نیز به موفقیتهای بزرگی دست یافته است و به راستی او را می توان پر افتخار ترین خواننده در اجرای کنسرت دانست.

دغدغه ی همیشگی او باعث شد درهای بزرگترین و مطرح ترین سالنهای دنیا برای اولین بار به روی ایرانیان باز بشود.بدعتی که ایجاد کرد و کنسرتها را از مراسم کوچک شب نشینی به سالنهای لوکس و بزرگ کشاند. توانایی بالا و استثنایی ابی در اجراهای زنده منجربه این شد تا تمامی ایرانیان در سراسر دنیا در سالنهای نامی و پرجمعیت،گرداگرد او جمع بشنود تا برایشان از ناب ترین آثار ماندگار خود و ترانه نوین ایران بخواند.

از جمله این سالنهای مشهور که ابی در آنها برنامه اجرا کرده است،می توان به سالنهای ذیل اشاره کرد:

گریت وسترن فروم (لوس آنجلس) ، يونيورسال آمفي تياتر (لوس آنجلس) ، شراين آدوتوريوم (محل برگزاري مراسم اسکار) ، گريک تياتر (لوس آنجلس) ، کندي سنتر (واشنگتن) ، اپراي سيدني (همراه با ارکستر سمفوني سيدني ) ، سالن سلطنتي نوبل (استکهلم ) ، کويين آمفي تياتر (ونکوور) ، گلوين (سالن بين المللي سويد ) ، فيلارمونيک برلن (برلين) ، گلف دبي (سالن بين المللي دبي) ، اويشن کلاب (سالن بين المللي دبي ) ، کنسرت هاوس (يوتبوري) ،کنسرت اُبرهازن (سالن بین المللی آرنا کلن) و ...

کنسرتهای او همواره سرشار از عاشقان صدایش بوده که همصدا با هم عاشقانه ترین و معترضانه ترین آثارش را فریاد می زنند.

لینک دانلود صحبت های گزارش گر آلمانی در مورد ابی عزیز و برنامه اش در آخن

توانایی بالای ابی در اجرای کنسرت باعث جلب توجه ی کنسرت گذاران مطرح دنیا شد،طوری که او توانست برای اولین بار با ارکستر سمفونی سیدنی به اجرای کنسرتی با شکوه بپردازد و همچنین با ارکستر سمفونی نود نفره ی آخن به دعوت رسمی سازمان اپرای آخن،به اجرای باشکوه و افتخار آمیز دیگری بپردازد.

ابی نه تنها در کشور امارات در دبی کنسرتهایی مملو از جمعیت را اجرا کرده بلکه در سایر کشورهای آسیایی نیز کنسرتهای با شکوهی دیگری را اجرا نموده است. مانند کشورهای: ترکیه ، بحرین ، مالزی.

ابراهیم حامدی بارها این نکته را متذکر شده است که ترانه سرایان و آهنگسازان هم فکر او،در موفقیت چشم گیرش نقش زیادی داشته اند.ترانه سرایانی که آه و ناله مردم را ترانه کرده،رنج زمان را شعر کرده و عشق را با لغات زیبایشان معنی می کنند.آهنگسازان متعهدی که خود رنج کشیده بودند و ملودی آنها، ملودی زندگیست؛اینان هرگز به فکر منفعت خود در بازار سیاه ترانه و موسیقی لوس آنجلسی نبوده و نیستند و تنها به تعالی ترانه و موسیقی نوین ایران می اندیشند.و به راستی باورهای ترانه و موسیقی نوین ایران همان باور مردم است،همان رنج مردم است،همان حرف مردم است ...

بله همان گونه که ابی بارها اشاره کرده، نقش و همکاری این بزرگان هرگز قابل انکار نیست.ترانه سراياني چون : ايرج جنتي عطايي ، اردلان سرفراز ، شهيار قنبري ، ليلا کسري(هديه) ، منصور تهراني ، زويا زاکاريان ، هما مير افشار و ... آهنگسازاني چون زنده ياد واروژان ، زنده یاد بابک بيات ، فريد زلاند ، سياوش قميشي ، محمد شمس ، اسفنديار منفرد زاده و دیگر نازنینانی که یاری آنها همیشه همراه با ابی بوده است.

ابراهیم حامدی (ابی) نه تنها آوازخوانی مردمی و مشهور است بلکه او اینک از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و این موقعیت هرگز فراهم نخواهد شد مگر با دارا بودن شخصیت والای فردی در کنار استعداد ناب هنری یک هنرمند. و این ویژگی در وجود ابی به کمال واقعی خود رسیده است.زندگی متعهدانه ی او از قبل از انقلاب تا امروز ذره ای انحراف به خود ندیده و در طی سی و پنج سال سابقه ی موفق هنری خویش،همصدایی با مردم کشورش را فراموش نکرده است.همواره مردم را هوشمند و عمیق می پندارد و همین دیدگاه او را قادر ساخته تا برای سلائق و گوش مردم احترام زیادی قائل باشد.راز ماندگاری و جاوندانگی آثار او در گرو همین اصل مهم است که متأسفانه امروزه روز به محاق فراموشی سپرده شده است.در طول این سی و پنج سال شاهد بوده ایم که هر آلبوم او از آلبوم قبلی پربارتر و زیباتر است و این خود دلیلی بر افزایش بار مسؤلیت ایشان بوده واینکه هرگز مخاطب خود را فاقد قوه ی تشخیص و تفکر فرض نمی کند. هرگز خود را از مردم جدا نمی داند و افتخارش بعد از سالها تلاش در عرصه ی موسیقی در غربت مردمی بودنش است و نه چیز دیگر.

شخصیت صمیمی این مرد و گفتار صادقانه ی او باعث شده حتی آثارش در گوشت و پوست مردم جای بگیرد.ارتباط تنگا تنگ با انبوه عاشقان صدایش و بویژه جوانها، او را به هنرمندی محبوب و دوست داشتنیم بدل کرده است. محبویت او نزد هموطنانش در ايران به حدي است که نام "ابي" بر ديوارهاي دورافتاده ترين روستاهاي ايران نيز نقش بسته و آیا در بحث موفقیت هنری اوجی بالاتر از این برای هنرمند قابل تصور است .

امید داریم آرزوی دیرینه ی او و طرفدارانش به حقیقت بپیوندد و روزی این هنرمند نامی را میان انبوه بی شمار دوستدارنش در کشورمان، ایران ببینیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر